Dzienniki walczą z kopiowaniem treści w sieci


Dzisiaj w czterech gazetach codziennych: ”Dzienniku Gazecie Prawnej” (Infor Biznes), ”Rzeczpospolitej, ”Gazecie Giełdy Parkiet” (oba tytuły Presspublica) i ”Pulsie Biznesu” (Bonnier Business Polska) zamieszczono jednakowe publikacje pt. ”Szanuję, nie kopiuję - czyli stop piractwu prasowemu w Internecie”.

Karolina Korwin Piotrowska zrezygnowała z kierowania rozrywkowym portalem Plejada.pl należącym do Grupy TVN. Dziennikarka Maria Szabłowska nie będzie musiała przepraszać byłego wiceprezesa Polskiego Radia Jerzego Targalskiego – orzekł wczoraj Sąd Apelacyjny w Warszawie. Historia Zbrodni Katyńskiej, biogramy jej ofiar oraz informacje o programie "Katyń... ocalić od zapomnienia" znalazły się na uruchomionym portalu www.katyn-pamietam.pl.



Sukcesy Polaków na lekkoatletycznych mistrzostwa świata w Berlinie najwięcej widzów przyciągały do Jedynki. Kamil Durczok jest najbardziej lubianym prezenterem newsowym w Polsce – wynika z badania internetowego przeprowadzonego przez Research International na zlecenie UPC. "Dziennik": Wszystko wskazuje na to, że kierujący TVP Piotr Farfał nie musi się obawiać strajku, którym grożą mu związki zawodowe oraz nowej rady nadzorczej, która miała się zebrać 16 września i mogła go odwołać.

Telewizje w Polsce nie traktują widza poważnie, ogłupiają go nadmierną liczbą reklam, faworyzują głupotę - takie opinie padały podczas debaty pod hasłem "Dlaczego głupiejemy", którą zorganizowano na Uniwersytecie Warszawskim.

15 marca, z okazji Światowego Dnia Konsumenta, w siedzibie Business Centre Club w Warszawie wręczono statuetki "Godło Jakość Obsługi – Wybór Konsumentów 2009". Wśród nagrodzonych firm znalazła się także Grupa Onet.pl. Dziennikarze "Gazety Wyborczej", niemieckiej radiostacji Deutschlandradio Kultur oraz telewizji rbb/arte zdobyli tegoroczne Polsko-Niemieckie Nagrody Dziennikarskie, które wręczono we wtorek w Dreźnie.

O 30 groszy podrożeją od nowego roku trzy tygodniki lokalne wydawane na Lubelszczyźnie przez Grupę Wydawniczą Słowo z Białej Podlaskiej. Mistrzostwa Europy w koszykówce mężczyzn - Eurobasket 2009, które wczoraj rozpoczęły się w Polsce, relacjonuje 900 dziennikarzy i komentatorów z całego świata. Globalny nakład bezpłatnych tytułów prasowych spadł w ub.r. o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2008 – podaje serwis Newspaper Innovation.



Czas reklamowy w Polsacie będzie w czerwcu droższy niż rok temu. Biuro reklamy Grupy Polsat, Polsat Media, nie ujawnia jednak średniej skali podwyżki. Po raz trzeci na antenie Programu III Polskiego Radia odbędzie się akcja "Idą święta" organizowana na rzecz Fundacji Świętego Mikołaja i kampanii "Grunt to rodzina". Pieniądze zostaną przekazane rodzinnym domom dziecka. Grupa Wydawnicza Polskapresse, właściciel m.in. serwisu Sklepy.gratka.pl, rozpoczęła współpracę z Agorą SA, do której należy m.in. portal Gazeta.pl.

Nawet 100 osób może stracić pracę w Inforze


Zabezpieczenia dla osób zatrudnionych w "Dzienniku" na umowy cywilnoprawne, ujawnienia nowego regulaminu naliczania wynagrodzeń i stawek obowiązujących w systemie wierszówkowym – tego domaga się komisja zakładowa NSZZ "Solidarność" redakcji "Dziennika" od zarządu Infor Biznes.

"Politiken" przeprosi za karykatury Mahometa


Duński dziennik "Politiken" przeprosi muzułmanów za opublikowanie w 2008 roku karykatur proroka Mahometa.

Minister skarbu zgłosi zastrzeżenia do wyboru władz TVP


Ministerstwo Skarbu Państwa zgłosi do Krajowego Rejestru Sądowego swoje zastrzeżenia dotyczące wyboru nowego zarządu TVP, by uwzględnił je przy decyzji o wpisie nowych władz do rejestru - powiedział rzecznik MSP Maciej Wewiór.

Dodatek "Europa" w "Newsweeku"


Dodatek "Europa", ukazujący się dotąd co tydzień w sobotnio-niedzielnym wydaniu "Dziennika", od 7 września stanie się comiesięcznym dodatkiem do tygodnika "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska).

Konkurs na dwuletnią kampanię promocyjną mięsa


Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej szuka agencji, której zleci przeprowadzenie dwuletniej kampanii promocyjnej. Jej budżet ma wynieść 3 mln euro.

Majewski i Ibisz nie otworzą gali Wiktorów


Jubileuszową, 25. galę wręczenia telewizyjnych nagród Wiktory miała w tym roku otworzyć i zamknąć trójka reprezentantów konkurencyjnych stacji: Maciej Orłoś z TVP, Szymon Majewski z TVN i Krzysztof Ibisz z Polsatu. TVP zmieniła jednak scenariusz.

Ponownie przełożono wybór rad rozgłośni regionalnych


W poniedziałek po raz kolejny nie doszło do wyboru rad nadzorczych regionalnych rozgłośni publicznego radia. Jak ustaliła PAP, posiedzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w tej sprawie ponownie zostało przełożone.

Oddziały TVP krytykują zmiany w paśmie lokalnym


Od wczoraj programy oddziałów regionalnych Telewizji Polskiej wchodzą na antenę TVP 2 o godz. 16 zamiast o 17.30. Pojawiły się już pierwsze protesty.

Zmiany w kierownictwie ośrodków TVP


Jan Rojek pokieruje oddziałem Telewizji Polskiej w Krakowie, a Beata Szuszwedyk-Sadurska ma być szefową TVP Łódź.

Zagrożeni dyrektorzy z TVP zakładają związek walki z mobbingiem


Zagrożeni zwolnieniem z pracy dyrektorzy z Telewizji Polskiej założyli Związek Zawodowy Obrony Praw Pracowniczych i Walki z Mobbingiem.

BBC planuje redukcję kosztów


Brytyjski "The Times" napisał w piątek, że BBC zamierza zamknąć część portalu internetowego i dwie ze swych stacji radiowych, by zredukować koszty. Plany te BBC ma podobno ogłosić w marcu. Przedstawiciele BBC odmawiali w piątek wypowiedzi na ten temat.

Polski kalendarz z fotografiami prasowymi zdobył złoto


Wyłoniono zwycięzców VI Międzynarodowego Konkursu Kalendarzy i Kart Świąteczno-Noworocznych Vidical 2010. Grand Prix zdobył kalendarz wieloplanszowy pt. ”Żywot malarza” wykonany na zlecenie PWS Konstanta SA. Złotym medalem wyróżniono kalendarz ”Grand Press Photo 2009”.

"Fakty i Mity" i "Nie" przepraszają za swoje publikacje


Najnowsze wydania tygodników "Fakty i Mity" (Błaja News) oraz "Nie" (Urma) mają na jedynkach niestosowne treści wobec sobotniej katastrofy. Wydawcy przepraszają za to na stronach internetowych pism.

Jeden z pierwszych serwisów społecznościowych sprzedany


Friendster, jeden z pierwszych serwisów społecznościowych świata, został sprzedany za 100 mln dolarów.

Reklamy znikają z E! Entertainment


At Media zawiesiły sprzedaż reklam w kanale E! Entertainment. - Sprzedaż została zawieszona do odwołania - informuje Anna Boniecka, channel account executive w At Media.

Radio Katowice szykuje zwolnienia


Do końca tygodnia trwa program dobrowolnych odejść w Radiu Katowice. Skorzystały z niego na razie cztery osoby.

Pierwszy numer "Enter" w nakładzie 150 tys. egz.


Miesięcznik ”Enter – najlepsze programy” (Burda Media Polska) zadebiutuje w nakładzie 150 tys. egz.

Radio Złote Przeboje zachowa koncesję


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakończyła postępowanie o odebranie koncesji łódzkiemu Radiu Złote Przeboje 101,3 FM (Agora SA).

Drugie urodziny Biełsatu


Eurodeputowany Konrad Szymański, reżyser Vladimir Kolas i dziennikarz Andrzej Godlewski zostali uhonorowani tytułem "Przyjaciel Biełsatu" - kanału satelitarnego na bazie struktury TVP, w którym program - jako jedyny na świecie - jest nadawany w języku białoruskim.

"Fakt" redukuje zespół i obniża pensje


Wydawca gazety codziennej "Fakt" (Axel Springer Polska) wręczył wypowiedzenia 24 etatowym pracownikom tej redakcji. Pozostałym obniżył pensje.

Ruszył serwis internetowy Filmoteki Narodowej


Fototeka to nazwa serwisu internetowego uruchomionego przez Filmotekę Narodową. Znalazło się w nim ponad 20 tys. unikatowych fotografii z polskich filmów. Serwis działa pod adresem: http://fototeka.fn.org.pl, można go przeglądać bezpłatnie.

Wiktory dla TVP i TVN


Na jubileuszowej, 25. gali wręczono w piątek nagrody za ubiegłoroczne osiągnięcia telewizyjne – Wiktory.

Nowy program i nowi dziennikarze w Polsat News


Polsat News wprowadza do ramówki magazyn informacji zagranicznych pt. "Oblicza świata".

Marcin Prokop naczelnym miesięcznika "Stuff"


Marcin Prokop, prowadzący m.in. poranny program ”Dzień dobry TVN”, został redaktorem naczelnym nowego miesięcznika dla mężczyzn ”Stuff”. Tytuł zadebiutuje na rynku 9 września br., a jego wydawcą będzie Ginza Media Group.

"Sukces" stanie się bardziej kobiecy


Po sprecyzowaniu grupy docelowej miesięcznik "Sukces" przejdzie zmiany. Wprowadza je nowa redaktor naczelna pisma Agata Daniluk.

Nieuczciwi dziennikarze w ”The New York Times” i w agencji DPA


”The New York Times” przyznał, że jeden z jego dziennikarzy kopiował fragmenty artykułów m.in. z ”The Wall Street Journal”.

Zmiany w "Wiadomościach", dziękują reporterowi


Do zespołu "Wiadomości" TVP 1 dołączyła Katarzyna Senyk. Redakcja rozstała się z reporterem Michałem Traczem.

Kurowski rozważa pożegnanie się z TVS


Rafał Kurowski, szef informacji TVS, rozważa odejście ze stacji. Możliwe, że przejdzie do "Panoramy" TVP 2.

Seksowne Polki ustanowiły nowy rekord


Sobotnia gala finałowa konkursu Miss Polonia 2009 przyciągnęła do TVP 2 średnio 2,6 mln widzów – o 0,5 mln więcej, niż przed rokiem.

Cięcia etatów wśród pracowników Agencji Produkcji Telewizyjnej


Związki zawodowe w Telewizji Polskiej obawiają się, że większość dziennikarzy mających etaty w Agencji Produkcji Telewizyjnej znajdzie się na liście zwolnień grupowych.