Cięcia etatów wśród pracowników Agencji Produkcji Telewizyjnej


Związki zawodowe w Telewizji Polskiej obawiają się, że większość dziennikarzy mających etaty w Agencji Produkcji Telewizyjnej znajdzie się na liście zwolnień grupowych.

- Rada Programowa Oddziału TVP S.A. w Gdańsku protestuje przeciwko drastycznemu zmniejszeniu środków finansowych na 2010 r. dla ośrodków regionalnych. Rzecznik TVP SA tłumaczy, że powodem trudnej sytuacji wszystkich jednostek telewizji jest znaczny spadek wpływów z abonamentu. Wydawca dziennika "New York Times" planuje uruchomienie serwisu internetowego, na którym będzie testował innowacyjne rozwiązania technologiczne i nowe aplikacje, zanim trafią na witrynę NYTimes.com. W jesiennej ramówce TVP 2 ma się znaleźć program dziennikarza "Gazety Wyborczej" Adama Wajraka pt. "Zwierzaki Wajraka".



Broker CR Media Consultig SA - spółka należąca do Internet Group - złożył w piątek do sądu wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Mieliby odzyskać swoje należności w ciągu trzech lat. Piotr Kropiński ma zostać nowym dyrektorem serwisu internetowego "Rzeczpospolitej" (Presspublica) - nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis". Ogłoszenie sondażowych wyników wyborów prezydenckich w telewizji oglądało w niedzielę w godz. 20-20.05 łącznie 11 mln osób.

Telewizją, która najwięcej czasu antenowego poświęciła na product placement, w okresie styczeń - kwiecień br. był TVN - wynika z danych firmy Pentagon Research.

Uczestnicy konkursu Programu III Polskiego Radia "Wielki wyścig" zamierzają dziś zaprotestować przeciwko zmianie szefa anteny. Fani nie posłuchali apelu na nieoficjalnym blogu, by wysyłać do Telewizji Polskiej e-maile z prośbą o powrót Tomasza Kammela.

TVP Info wprowadzi jesienią kilkanaście nowych programów, a także zmieni grafikę i scenografię. Dziennikarstwo jest zagrożone i amerykańskie społeczeństwo musi podjąć działania, by je ratować - głosi raport opracowany na zlecenie prestiżowego Columbia University, cytowany przez agencję AP. "Nowe książki" - jedno z najstarszych polskich pism krytycznoliterackich - obchodzą właśnie jubileusz 60-lecia. Wydawany nieprzerwanie od 1949 roku miesięcznik może się odwołać do tradycji sięgającej 1901 roku.



Posłanka PO Lidia Staroń poinformowała, że wygrała proces z "Rzeczpospolitą". We wrześniu 2008 r. dziennik napisał, że posłanka wzbogaciła się dzięki noweli prawa spółdzielczego, nad którą pracowała. Wydawnictwo Tribune Co. nie otrzyma od sądu nadzorującego proces upadłościowy zgody na program bonusów i premii dla kardy kierowniczej – podał serwis Editor & Publisher. Przygotowany przez Komitet Obywatelski Mediów Publicznych projekt ustawy medialnej odsuwa polityków od wpływu na publiczną telewizję i rozgłośnie radiowe. Podczas debaty "Bitwa o media publiczne" w Fundacji Batorego wytknięto mu jednak kilka słabości.

Zmiany w TVN Style. Znika "Miasto kobiet"


TVN Style w marcu wprowadzi do ramówki poradnikowy talk-show. Będą też nowości zagraniczne. Nie wróci natomiast "Miasto kobiet".

Gazetowa wojna o wschodni i zachodni Berlin


Wydawcy prasowi wprowadzają nowe tytuły bulwarowe w stolicy Niemiec.

CR Media Consulting SA złożył wniosek o upadłość


Broker CR Media Consultig SA - spółka należąca do Internet Group - złożył w piątek do sądu wniosek o upadłość z możliwością zawarcia układu z wierzycielami. Mieliby odzyskać swoje należności w ciągu trzech lat.

Nie ma zgody na obciążenie TVP hipoteką


Minister skarbu nie zgodził się na obciążenie siedziby TVP hipoteką. Miała ona zabezpieczać 100-milionowy kredyt, który chciał uruchomić publiczny nadawca. Minister uznał, że TVP nie wykazała na co pójdą pieniądze z kredytu oraz z czego zostanie on spłacony.

RMF FM rozstało się z Robertem Janowskim


RMF FM z dnia na dzień zakończyło współpracę z Robertem Janowskim. Nowym prowadzącym audycję ”Wasza muzyka” (w każdą sobotę od godziny 15) został Tomasz Brehl, dziennikarz RMF FM.

Sobotnie audycje Radia Kraków robione w plenerze


Radio Kraków w jesiennej ramówce wprowadza sobotnie pasmo nadawane ze studia plenerowego.

Farfał: nie będę leżał krzyżem w swoim gabinecie


P.o. prezesa TVP Piotr Farfał powiedział, że w poniedziałek wyśle do członków niedawno powołanej rady nadzorczej TVP zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia najdalej w połowie września. Na tym posiedzeniu rada może odwołać Farfała z funkcji.

Radio Zet ma zakaz używania terminu "wielka kumulacja"


Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał Radiu Zet (Eurozet) wykorzystywania na antenie, stronie internetowej radia oraz w działaniach promocyjnych określenia "wielka kumulacja" jako nazwy konkursu. Zakaz ma obowiązywać do zakończenia procesu, który Radiu Zet wytoczył RMF FM.

Polsat zapłaci 500 tys. zł za "starą dziewczynkę"


Polsat ma zapłacić 500 tys. zł za wyemitowanie programu, w którym Kazimiera Szczuka nazwała autorkę audycji Radia Maryja Magdalenę Buczek "starą dziewczynką" i parodiowała jej sposób modlitwy - orzekł Sąd Najwyższy, oddalając kasację TV Polsat w tej sprawie. TV Polsat nie komentuje wyroku.

"Fakty" bliskie wyprzedzenia "Wiadomości"


Po 28 dniach października średnia widownia "Faktów" TVN jest większa, niż "Wiadomości" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Sieci radiowe nie zmieniły ramówek z powodu powodzi


W regionach dotkniętych przez powódź największe sieci radiowe nie zastąpiły programów ogólnopolskich pasmami lokalnymi.

Telewizja Polska zawiesza pracownikom premie


Pracownicy Telewizji Polskiej nie dostaną 20-procentowej premii motywacyjnej. Taką decyzję podjął we wtorek wieczorem zarząd spółki.

Poranek w radiu: podziwiam żołnierzy z Niemiec


Prowadzący poranną audycję w radiu ESKA ROCK przywitał słuchaczy wyrażeniem podziwu dla niemieckich żołnierzy, którzy musieli rano wstać i wsiąść do czołgów i samolotów.

Nowy naczelny zmienia "Wprost"


Powrót logo sprzed sześciu lat, nowi stali felietoniści i współpracownicy - to jedne z pierwszych decyzji Tomasza Lisa jako redaktora naczelnego tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost").

Janke poprowadzi program w TVP Info


Igor Janke - publicysta "Rzeczpospolitej" i współtwórca blogerskiej platformy Salon24.pl - dołączył do grona prowadzących program publicystyczny "Minęła 20ta" w TVP Info.

Harpula zastępcą naczelnego "Polski Gazety Krakowskiej"


Zastępcą redaktora naczelnego w "Polsce Gazecie Krakowskiej" (Polskapresse) został Wojciech Harpula.

Nowe kino w ofercie sieci reklamy kinowej Multikino


Wzrośnie liczba nośników sieci sprzedaży reklamy kinowej Multikino.

Rydzyk podpisał wyjątkową umowę na korzystanie z archiwów TVP


Rządzący Telewizją Polską Piotr Farfał podpisał umowę z fundacją Tadeusza Rydzyka w sprawie wymiany archiwów - dowiedziała się nieoficjalnie "Gazeta Wyborcza". Z żadnym innym nadawcą TVP takiej umowy nie ma.

Miliony na odprawy w Polskim Radiu


"Gazeta Wyborcza": 3,6 mln zł - tyle według NIK kosztowała Polskie Radio beztroska polityka kadrowa koalicji PiS-LPR-Samoobrona. Pieniądze poszły na odprawy i odszkodowania.

Onet na żywo dla WOŚP!


Onet.pl, po raz kolejny, jest patronem i partnerem Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który odbędzie się w niedzielę, 10 stycznia. Najważniejsze wydarzenia XVIII Finału Internauci będą mogli oglądać w Onecie na żywo.

"Polityka" trafi do kiosków dzień wcześniej


Bieżące wydanie tygodnika "Polityka" (Polityka Spółdzielnia Pracy) można było kupić już wczoraj w niektórych punktach w Warszawie. W całym kraju numer trafił do sprzedaży dzisiaj, czyli dzień wcześniej niż zazwyczaj.

Prywatne firmy chcą ogłoszenia upadłości TVP


Marzec może okazać się decydującym miesiącem dla przyszłości TVP. Jak dowiedziała się "Polska", prywatne firmy rozważają złożenie do sądu wniosku o upadłość telewizji. Powód?

Trzy miesięczniki luksusowe poprawiły sprzedaż


"Glamour", "Pani" i "Zwierciadło" to jedyne tytuły z segmentu miesięczników luksusowych dla kobiet, które w trzech kwartałach br. poprawiły sprzedaż w stosunku do tego okresu w 2008 roku.

Trójka odlicza czas do powrotu Niedźwieckiego


Program III Polskiego Radia przygotował dżingle odliczające czas do powrotu Marka Niedźwieckiego na antenę.

Pracownicy TVP muszą udowodnić, że płacą abonament


Pracownicy i współpracownicy Telewizji Polskiej muszą udowodnić swoim szefom, że regularnie płacą abonament radiowo-telewizyjny. Także zatrudnieni w Polskim Radiu mogą się spodziewać apelu o płacenie abonamentu.

Dziennikarz sądzony za ujawnienie tajemnic śledztwa


Nie milkną protesty przeciwko postawieniu prokuratorskich zarzutów Krzysztofowi Skórzyńskiemu z TVN 24 i Mariuszowi Gierszewskiemu z Radia Zet za upublicznienie informacji ze śledztwa - a tymczasem inny dziennikarz jest już za to samo sądzony.

Rozdano najważniejsze nagrody dziennikarskie


Szymon Jadczak i Maciej Kuciel z programu Uwaga! TVN dostali najbardziej prestiżową polską nagrodę dziennikarską - Grand Press w kategorii "News".

Nowatorski projekt prasowy startuje w Niemczech


16 listopada w Berlinie zadebiutuje pierwsza spersonalizowana gazeta – ”Niiu”.

Kultowy serial wraca na antenę


Archiwalne odcinki "Kryminalnych gier" pojawię się na antenie TVS. Stacja wyemituje popularny serial od 4 lutego w czwartki o godz. 20.55 i w soboty o 20:25.

Nowy prezes Radia Opole


Teresa Kudyba - niezależna dziennikarka i producentka telewizyjna - będzie nowym prezesem publicznego Radia Opole. Decyzję Rady Nadzorczej rozgłośni podjętą w piątek późnym wieczorem potwierdziła w rozmowie z PAP sama Kudyba.