"Fakt" redukuje zespół i obniża pensje


Wydawca gazety codziennej "Fakt" (Axel Springer Polska) wręczył wypowiedzenia 24 etatowym pracownikom tej redakcji. Pozostałym obniżył pensje.

Redakcja "Pytania na śniadanie" w TVP 2 wycofuje autorskie przeglądy prasy. Szefowa audycji zaprzecza, by miało to związek z wystąpieniem Grzegorza Chlasty z Tok FM, który w środowym przeglądzie nazwał p.o. prezesa TVP "byłym neofaszystą". Platforma satelitarna N wprowadza nowości i rozpoczyna kampanię reklamową. Sąd Rejonowy w Łodzi uznał wczoraj Dariusza Szewczyka, odwołanego w marcu prezesa Radia Łódź, winnym nieprzywrócenia do pracy dziennikarza Jarosława Warzechy. Nałożył na byłego prezesa 3 tys. zł grzywny.



Z wyemitowanych dotychczas seriali, które zadebiutowały w jesiennych ramówkach telewizyjnych, największą widownię gromadzi "Dom nad rozlewiskiem" TVP 1 – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. W marcu br. w ramówce Kuchnia.tv pojawi się program kulinarny Jana i Jakuba Kuroniów – synów Macieja Kuronia, znanego m.in. z produkcji TVN ”Gotuj z Kuroniem”. 85 tematycznych stacji internetowych, w tym kanały muzyczne, ze słuchowiskami, kabaretowe oraz Radio na Wizji, kanał dostępny na największych platformach satelitarnych - publiczna radiofonia chce uczcić jubileusz 85-lecia mocnym wejściem w nowe technologie.

Jedenastą serią programu "Big Brother", emitowanego od 2000 roku, Kanał 4 brytyjskiej telewizji, który nadawał go na zasadach wyłączności, zakończy na początku 2010 roku tę serię, równie popularną, co krytykowaną za ściąganie w dół poziomu rozrywki telewizyjnej.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zgadza się ze wszystkimi proponowanymi przez Urząd Komunikacji Elektronicznej warunkami konkursu na drugi multipleks naziemnej telewizji cyfrowej. UKE z kolei zarzuca KRRiT opóźnianie konkursu. ITI Neovision rozpoczyna kampanię reklamową nowego dekodera, promującą Ligę Mistrzów w nSport oraz informującą o promocjach.

Nowe urządzenie zaprezentowane przez firmę Apple to wyzwanie dla wydawców prasy, gdyż może zatrzeć granicę między tradycyjnymi a nowymi mediami. Rada nadzorcza Polskiego Radia wnioskuje do ministra skarbu o absolutorium dla wszystkich 10 osób, które były w 2009 r. członkami zarządu spółki - powiedział przewodniczący RN PR Tomasz Sieniutycz. RMF Maxxx i Eska Rock najbardziej zwiększyły słuchalność wśród sieci radiowych w okresie lipiec - wrzesień br. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. – wynika z najnowszych badań Radio Track realizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC.



Podtopione redakcja "Polski Gazety Krakowskiej" i budynek z redakcją "Kroniki Beskidzkiej" w Bielsku-Białej, niedziałające serwery - lokalne media w tych dniach nie tylko pracują przez całą dobę, by informować o powodzi, ale same borykają się z jej skutkami. W pierwszej piątce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych 2009 roku – jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów – były aż trzy kanały Grupy TVN: TVN24, TVN i TVN CNBC Biznes. Wśród portali internetowych zwycięzcami okazały się Onet.pl i TVN24.pl. Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał Radiu Zet (Eurozet) wykorzystywania na antenie, stronie internetowej radia oraz w działaniach promocyjnych określenia ”wielka kumulacja” jako nazwy konkursu. Zakaz ma obowiązywać do zakończenia procesu, który Radiu Zet wytoczył RMF FM.

Niepewna przyszłość "Faktu" w Wielkiej Brytanii


Ważą się losy wydań "Faktu" (Axel Springer Polska) ukazujących się w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Ks. Sowa laureatem Nagrody NBP im. Grabskiego


Ksiądz Kazimierz Sowa z kanału telewizyjnego Religia.tv. (Grupa ITI) został laureatem VIII edycji Nagrody Narodowego Banku Polskiego im. Władysława Grabskiego. Księdza Sowę nagrodzono za program "Własność to wartość".

Pracownicy TVP muszą udowodnić, że płacą abonament


Pracownicy i współpracownicy Telewizji Polskiej muszą udowodnić swoim szefom, że regularnie płacą abonament radiowo-telewizyjny. Także zatrudnieni w Polskim Radiu mogą się spodziewać apelu o płacenie abonamentu.

Puls Kids i TV 6 otrzymały od KRRiT koncesje


Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę o przyznaniu koncesji telewizji Puls na program o roboczej nazwie Puls Kids. Natomiast Polskie Media, nadawca TV 4, będą mogły uruchomić kanał młodzieżowy TV 6.

Śmiałowski korespondentem TVP w Moskwie


Korespondentem Telewizji Polskiej w Moskwie zostanie najprawdopodobniej Marcin Śmiałowski.

"Misja specjalna" wraca do TVP 1


Magazyn śledczy "Misja specjalna" wraca do TVP 1 – dowiedział się "Presserwis".

Agora odnotowała zysk, ale przychody spadają


W ubiegłym roku Agorze SA udało się zwiększyć zysk, choć jej przychody spadły.

"GW" z filmami na podstawie prozy Hrabala


Przez trzy kolejne czwartki do "Gazety Wyborczej" dołączane będą płyty DVD z filmami z serii "Kino czeskie" z filmami Jiřiego Menzla opartymi na twórczości Bohumila Hrabala.

Pierwszy milioner poprawił oglądalność "Milionerów"


Teleturniej ”Milionerzy” w TVN po czterech odcinkach gromadzi w tym sezonie średnio 2,6 mln widzów. Wydanie, w którym po raz pierwszy w historii polskiej edycji programu padła główna wygrana, obejrzało 2,8 mln osób.

W połowie września ukaże się nowy dziennik


W poniedziałek 14 września ukaże się pierwszy numer gazety powstałej z połączenia "Dziennika" i "Gazety Prawnej".

Ballack zagra w reklamach, a nie na mundialu


Reklamodawcy nie rezygnują z niemieckiego piłkarza Michaela Ballacka, mimo że nie wystąpi on na mundialu w RPA.

Onet.pl - najczęściej cytowany portal


"Rzeczpospolita" była we wrześniu br. najczęściej cytowanym medium – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

Nowatorski projekt prasowy startuje w Niemczech


16 listopada w Berlinie zadebiutuje pierwsza spersonalizowana gazeta – ”Niiu”.

Unieważniono konkurs na zarząd TVP


Konkurs na zarząd TVP został unieważniony - zdecydowała późnym wieczorem Rada Nadzorcza spółki. Od wtorku TVP ma też nowego p.o. prezesa. Dotychczasowy - Bogusław Szwedo - złożył rezygnację, zastąpił go Tomasz Szatkowski.

Berlusconi chce kontrolować telewizję internetową


Włoski premier i magnat medialny Silvio Berlusconi chce wprowadzić państwowe koncesje dla telewizji internetowych.

Transmisje z pogrzebów w rumuńskim Internecie


Rumuński serwis FunerarTV oferuje usługę telewizji internetowej emitującej transmisje z pogrzebów.

Przez wybory mundial w TVP będzie uboższy


Oprawa relacjonowanych w Telewizji Polskiej mistrzostw świata w piłce nożnej może być uboższa z powodu przyspieszonych wyborów prezydenckich - poinformował "Super Express".

Szabłowska nie musi przepraszać Targalskiego


Dziennikarka Maria Szabłowska nie będzie musiała przepraszać byłego wiceprezesa Polskiego Radia Jerzego Targalskiego – orzekł wczoraj Sąd Apelacyjny w Warszawie.

Nowe osoby w polskim oddziale Fox


Fox International Channels Poland znów zatrudnia marketing managera i PR managera, jednocześnie kończąc współpracę z agencją On Board PR.

Coca-Cola mogła dokonać plagiatu reklamy


Wyemitowana podczas ubiegłotygodniowego meczu SuperBowl reklama Coca-Coli może być plagiatem - twierdzi wiele internetowych serwisów informacyjnych.

Amerykański "Newsweek" wciąż na minusie


Mimo ograniczenia nakładu oraz zmian wprowadzonych w amerykańskim ”Newsweeku” nadal przynosi on milionowe straty.

Gala wręczenia Wiktorów w siedzibie TVP


25. galę wręczenia Wiktorów - nagród dla najpopularniejszych osobowości telewizyjnych - będzie transmitował Program 1 Telewizji Polskiej.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Ruszył proces ws. korupcji w TVP


Przed Sądem Rejonowym w Suwałkach (Podlaskie) rozpoczął się w piątek proces dotyczący przypadków korupcji związanej m.in. z działalnością telewizji publicznej. O przyjęcie łapówek oskarżony jest były kierownik redakcji TVP w Suwałkach. Andrzej S. nie przyznał się do winy.

Coraz gorsza sytuacja na dziennikarskim rynku pracy


Sytuacja na rynku pracy dla dziennikarzy w ciągu ostatnich miesięcy stała się dramatyczna, a będzie jeszcze gorzej. Do takiego przekonania doszli uczestnicy wczorajszej debaty "Czy wszyscy dziennikarze skończą pod pośredniakiem?".

Nowy szef radiowej Jedynki


Nowym dyrektorem Programu I Polskiego Radia jest kojarzony z lewicą Ryszard Hińcza, a wiceszefową Informacyjnej Agencji Reklamowej – Anna Bogusz. Wymieniono też dwóch dyrektorów administracyjnych i odwołano doradców zarządu.

Mariusz Dąbrowski wicedyrektorem radiowej Jedynki


Mariusz Dąbrowski będzie zastępcą dyrektora Programu I Polskiego Radia. Zastąpi odwołaną wczoraj Beatę Biały.

Kurowski rozważa pożegnanie się z TVS


Rafał Kurowski, szef informacji TVS, rozważa odejście ze stacji. Możliwe, że przejdzie do "Panoramy" TVP 2.

Canal+ wraca do przyznawania Piłkarskich Oscarów


Canal+ powraca do organizowania plebiscytu Piłkarskie Oscary.

Działa już nowe centrum emisyjne TVP


Telewizja Polska uruchomiła nowe centrum emisyjne.